Funderingar

Ja, det kommer som sagt inte bli något mer tävlande för mig i år. Jag började min karriär med två 5 kilometerslopp, Vårruset och Blodomloppet, och sen satte mitt knä stopp för mer tävlande. Både Tjejmilen och Hässelbyloppet ställde jag in och så sent som i morse kände jag av knäet efter 3 km lunkande i skogen med mor min. Rätt surt måste jag erkänna, men det är bara att bita ihop och ta nya tag. Jag stretchar, får massage och letar med ljus och lykta efter en foam roller men de är svåra att få tag i. Jag jobbar även stenhårt på att finslipa min löpteknik för att undvika onödigt slitage på leder och muskler och vi får väl se om det fungerar eller inte.

 

Jag har bestämt mig för att lägga ner alla planer på att springa långt och fort i år och helt enkelt vara nöjd med om jag kan springa över huvud taget.

 

Trots detta kan jag inte låta bli att snegla på alla roligheter som kommer ske 2011 och drömma om att få vara med och partaja. Jag skulle så gärna vilja springa långt och länge, jag dagdrömmer om att springa långt och länge, men det är inte läge just nu. Så jag försöker bita ihop och jobba på att hela kroppen istället. Och det är väl inte helt dumt egentligen..


Kommentarer
Postat av: Lina

lycka till med helandet. jag tror också att det är en bra idé.

2010-10-16 @ 16:20:34
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0