Blodomloppet

Ikväll har jag sprungit Blodomloppet, 5 km. Mitt mål var att knäcka tiden jag satte förra veckan på Vårruset men jag insåg ganska snart att det var kört. Kroppen kändes villig (trots kramp i vaden och ont i magen) men det var alldeles för mycket folk i vägen. Efter 3,5 km lättade det och jag kunde springa på lite men då låg jag hopplöst efter. Tiden blev i alla fall 00:29:28, vilket är 1 minut långsammare än förra veckan. Vädret var vackert, jag hade trevligt sällskap och jag slog syrran med några minuter så på det stora hela är jag väl nöjd ändå.

Men inte helt. Ville ju krossa tiden från förra veckan. Aja, får bli nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Liza

Ja, ibland rä man segare än andra dagar!

5km på under 30 minuter är toppen! Bra jobbat! :)

2010-06-02 @ 07:16:24
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenna

Ja man har ju faktiskt hela livet på sig att springa :) Jag upptäckte oxå under gårdagens lopp hur viktigt det är med bra placering! För annars kan man ändå inte göra det bästa av sitt lopp om man hamnar bakom långsamma flockar och får sicksacka sig fram... men men.. Nästa gång vet jag precis vart jag ska placera mig :)

2010-06-02 @ 20:21:03
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0