Vårruset

Uppladdningen började med sushi till kvällsmat (quelle surprise) och sen packade jag en väska.


Jag är laddad till tänderna.


Som vanligt släpade jag med mig alldeles för mycket saker men eftersom familjen var med och supportade mig gjorde det inget, älsklingen fick bära väskan medan jag sprang.

Vi trotsade uppmaningen att lämna bilen hemma och gav oss iväg. Ungefär tjugo i sju var vi på plats och det första som hände var att jag sprang på en gammal vän som jag inte träffat på mycket länge. Jag visste att hon skulle springa men jag trodde aldrig att vi faktiskt skulle träffa på varandra bland alla människorna. Vi pratade en stund och sen satte jag igång att scanna av området. Jag insåg snabbt, med lite hjälp av älsklingen som är mycket längre än mig, hur det var tänkt att man skulle dela upp sig. Lagom till uppvärmningen började smet jag in i startfållan för gruppen som skulle springa och där träffade jag på en jobbarkompis som jag brukar träffa på de mest oväntade ställena. Jag hakade på henne och vi tog plats och värmde upp.

Klockan 19 gick starten för den första gruppen och tre minuter senare var det våran tur. Jösses så trångt det var. Det gick inte fort i början men det gjorde inte så mycket. Jag tog rygg på jobbarkompisen, hennes oranga tröja var mitt mål och jag släppte henne inte ur sikte.

Jag lunkade på bra, det var en del sicksackande för att ta sig fram för det var ganska trångt på sina ställen, men det gjorde faktiskt inte så mycket. Vädret var fantastiskt, solen sken och det var lite kyligt när man stod still men perfekt att springa i.

När det var undefär 1 km kvar sprang jag upp jämsides med jobbarkompisen och sen tävlade vi. Jag är nöjd dock eftersom hon var tvungen att släppa innan vi kommit fram på upploppet.


Svettig och trött. Men jag ser tröttare ut än jag var..


Jag gick i mål på 00:28:30 (5:38 min/km), vilket nu är mitt officiella PB på 5 km. Och jag är mycket nöjd.

Nästa vecka är det Blodomloppet som står på tur. Då tänker jag springa ännu snabbare..

Kommentarer
Postat av: Liza

Ett riktigt stort Grattis! :)

2010-05-26 @ 10:30:26
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenna

Grymt jobbat! Nu blir jag extra laddad tills att jag oxå får rusa nästa vecka :)

2010-05-26 @ 12:45:23
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0