Bombnedslag

Vi håller på och rensar ur förrådet så allt som förut stod inpackat där står nu utspritt i hela vardagsrummet och det är så fruktansvärt rörigt hemma. Och jag märker hur mycket det stör mig och hur viktigt det är att ha ordning och rent och snyggt hemma. Det är himla tur att det bara är tillfälligt, lådorna och kassarna ska rensas ur och det som ska sparas ska tillbaka in i förrådet och resten slänger vi eller skänker bort. Rent hus satsar vi på.

Helgen har tillbringats ute hos päronen, syrran och jag åkte dit igår och har ägnat gårdagen och dagen åt att hjälpa till att städa inför festen som går av stapeln om två veckor. Jag har fått så mycket rensat, jag hade en massa lådor stod ute hos dom sen vi flyttade ihop för två år sedan (jag flyttade in i älsklingens tvåa så det enda jag tog med mig var mina kläder typ) och jag har i princip inte saknat en enda pryl. Så nu försöker jag vara så hård som möjligt och göra mig av med så mycket som möjligt och jag tycker nog att jag lyckades ganska bra. Men det är groteskt så mycket prylar man samlar på sig under åren. Det är inte konstigt att man saknar energi när man bär omkring på så mycket orensat baggage.

Nej, nu ska jag sova. I morgon ska jag jobba och sen ska jag hem och rensa. Det kliar i mig efter att få röja i röran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0