Nytt upplägg

För ganska länge sen läste jag i en tidning, jag gissar att det var Runners, att man kan dela in sina träningsperioder på olika sätt. Jag har alltid planerat en vecka i taget och på det sättet hinner jag aldrig med allt jag vill träna. Därför har jag bestämt mig för att dela upp en period i 14 dagar istället. Så planeringen för de (nästan) 14 dagar som gått såg ut så här:

3 pass spinning
3 pass styrka
1 pass step
1 pass yoga
6 morgonpromenader

Även fast jag inte riktigt uppfyllt det målet utan tränat lite mer som jag har velat så har jag ändå gillat upplägget. Jag behöver inte känna att jag missar något av det jag behöver, typ yoga och spinning, och jag kan också klämma in sånt som jag tycker är riktigt roligt, som step.

Resultatet kommer jag redovisa på söndag och kommande period kommer jag att justera en aning. Än så länge gillar jag i alla fall upplägget riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0