Skärpning

Idag har jag ätit godis fastän fridagen är i morgon. Jag funderade för mig själv varför jag försöker gå ner mer i vikt, jag har ju ändå gått ner 20 kg, räcker inte det? Varför kan jag inte vara nöjd med det och njuta av livet?

Men så trycker jag i mig massa socker och efteråt kommer insikten, det är inte jag som tänker så där, det är godissuget. Jag vill äta nyttigt, mat som kroppen mår bra av och som fyller mig med energi. Suget vill äta pizza, glass, vitt bröd och choklad. Jag vill träna och ta hand om mig. Suget vill sitta framför tvn och äta godis.

Det är inte superviktigt att gå ner fler kilon, men jag vill det för att jag vet att jag kommer att må bra av det. För det finns mer att ta av, inget snack om saken.

Så från och med nu är det nya tag. Idag har jag fått ett nytt program av coachen och det ska följas till punkt och pricka. Fridagarna kommer präglas av njutning med måtta och träningen kommer få ett större fokus.

Jag börjar med fredagsspinning och mys med älsklingen. Nu kör vi hårt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0