Challenge

Igår var det som sagt nypremiär på Actic. De har gjort om en hel del sen jag var där sist, det såg riktigt bra ut!

Hur som helst, jag var inbokad på passet som kallades Challenge, förut känt som Fys, det är ett pass som är uppbyggt på cirkelträning. Vi körde igår två varv och avslutade med en "axel-mördar-övning". Varven innehöll burpees, drag i gummiband, upphopp, jämfotahopp över stepbräda, armhävningar, utfallshopp, situps, tricepspress och lite annat smått och gott. Två varv och sen avslutade vi med en grym axelövning.

Vi hade viktplattor och var minst två personer i varje grupp. Medan den ena jobbade vilade den andra. Övningen gick ut på att göra 15 repetitioner av axelpress, tricepspress (?), rodd, drag till hakan, axelpress igen och sen smala armhävningar. Sen var det vila och när man körde igång igen började man med punkt nr två på listan och gick ändå ner så för varje gång blev varvet lite kortare.

Jag hamnade tillsammans med en tjej som var grym på att peppa, jäklar vad jag tog i! Och vi reflekterade över det efter passet, att det är otroligt så mycket mer man orkar om någon annan peppar en än när man "bara" tränar själv.

Vi avslutade det hela med att stretcha och varje gång jag försökte använda armarna för att flytta på mig, typ när man skulle byta sida, ramlade jag omkull eftersom jag var helt slut i musklerna.

Idag har jag märkligt nog mer träningsvärk i rumpan än i axlarna, men det jämnar nog ut sig med tiden..

Hur som helst är det helt fantastiskt att träna!

Kommentarer
Postat av: Lina

åh vad jag älskade att gå på fys. Så sjukt bra träning:)

2010-10-26 @ 21:00:39
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0