Torsdag

Imorse var det tungt att kliva ur sängen. Åh, vad jag ville sova längre. Men jag visste att jag skulle ångra mig om jag missade den inplanerade löpningen så jag tog mig i kragen och kravlade mig ur sängen. En halv banan och ett glas vatten senare var jag på väg.

 

Eftersom jag skulle springa och hämta bilen som jag lånade ut till syrran igår blev det en ny runda. 14 minuter uppvärmning följdes av fartlek. 1 + 5 + 4 + 3 + 2 min med 1,5 min lugn löpning mellan. Det kändes så där under uppvärmningen. Jag var lite sugen på att strunta i allt och bara köra ett lugnt pass, men jag bet ihop och började med första minuten. Det gick mycket bra, kroppen vaknade till och andra omgången gick också bra. Det var såklart väldigt tungt, men ändå inte outhärdligt. Och så fortsatte det. Någon gång i mitten fick jag kramp i vänster vad men jag bestämde mig för att strunta i det och bara köra på. Nedvarvningen gick också bra. Tyvärr missbedömde jag avståndet till syrrans jobb lite så jag avslutade det hela med en promenad på lite drygt 10 minuter.

 

Jag var bra nöjd när jag kom hem kan jag tala om. Nu är jag fortfarande nöjd men inte riktigt lika nöjd som i morse. Vaden gör fortfarande ont och jag har lite huvudvärkskänningar som jag hoppas ska gå över. Jag misstänker att jag drack för lite vatten igår. Jag gör bästa för att åtgärda det idag, vi får väl se om det hjälper eller inte.

 

Dagen i siffror ser ut så här:

 

Tid:                                    00:41:00

Distans:                              7,15 km

Medeltempo:                        05:43 min/km

Medelpuls:                           178 slag/min

Kalorier:                              511


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0