Återhämtningslöpning

Igår hade jag planerat att springa ett samma fartlekspass som jag sprang förra torsdagen men det gick sådär med de planerna. Jag var så trött när jag kom hem men jag drog på mig kläderna och stack iväg på en gång för annars hade jag inte hunnit springa alls eftersom vi skulle få besök. Jag kände ganska snabbt att jag var väldigt tung i benen och när de 14 minuter som skulle utgöra uppvärmningen hade passerat bestämde jag mig för att strunta i fartleken och bara springa. Det slutade med 25 minuter och 4,31 km och det är jag faktiskt nöjd med. Mot slutet av rundan fick jag dessutom känningar i vänster vad, den som krampade förra veckan och därför kändes det ännu mer rätt att ta det lugnt. Vårruset tog tydligen mer på kroppen än jag trodde.
 
Hur som helst så var det skönt att springa, det är ju oftast det, och nu sitter jag och laddar inför nästa träningstillfälle. Jag vet inte riktigt när det blir bara. Helst skulle jag vilja springa i morgon kväll men jag tror inte att jag hinner det eftersom jag jobbar till 16 och sen ska jag möta gänget för bowling och middag kl 17. Blir ganska tajt med tid. Alternativet är att skippa bowlingen och satsa på att vara med på middagen men det känns inte helt rätt att välja bort ett socialt evenemang (som jag vill vara med på) för att träna. Vi får se hur det blir.
 
I helgen ska jag i alla fall träna massor. Så det så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0