Det bästa som finns

Idag hade jag planerat att springa innan jobbet, men jag prioriterade bort det för lite mer sömn istället. Jag tänkte att jag skulle springa efter jobbet men det var jag inte ett dugg sugen på efter en lång dags arbete och inte var det speciellt trevligt väder ute heller. Så jag gjorde en kupp. Jag ringde till älskligen på väg hem och frågade om inte han ville springa en vända med mig. Och tänk att det ville han! Han hade faktiskt tänkt springa så det passade ju utmärkt.

På schemat idag stod 4 km på 28 minuter och vi avverkade 4,34 km på 28 minuter. Det var ett superskönt pass, jag kände mig lätt i kroppen och fötterna flög fram över asfalten. Och vi babblade på så tiden gick så fort så innan jag visste ordet av var vi klara.

Det är märkligt att det väder som är kallt, grått och trist när man går från jobbet till bilen är svalt, friskt och uppiggande när man är ute och springer. Slutsatsen jag måste dra av det är att allt blir helt enkelt mycket bättre när man springer!

Hoppas ni har haft en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Skönt att du fick sällskap - men jag kan bli stressad om jag springer med andra... Hur som helst är det värt att få in yoga. För mig är det livsnödvändigt! Tränar lite piloxing också, vilket är en kombination av pilates och box. Kanske jag skrev tidigare? Fick känslan av att jag upprepar mig, men det är nog facebooks fel och bloggen :)



Ha en härlig fortsatt vecka, jag har påskpyntat - men bilder kommer först nästa vecka, vill liksom hålla rätt bilder på rätt tidpunkt! :)



Kram

Emilia

2010-03-23 @ 21:47:22
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Jenna

Jag gillar din slutsats :) och kul att du fick med dig älsklingen din! Snart ska jag oxå ta mig i kragen och lämna löpbandet för utomshusspring!

2010-03-23 @ 22:03:19
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emilia

Men nu blir jag ju MOTIVERAD till att SPRINGA! Jag har gått ner tio kilo det senaste året - så det borde bli lättare nu! Kanske något tips för att effektivisera träningen??



Jag hittade Piloxingpasset i aprils ToppHälsa och har kört det tre gånger - det tar ca en halvtimme och är grymt bra!! Kikade även lite på youtube, och fick lite hjälp därifrån. Det är nästan så att jag skulle vilja bli instruktör!!



Emilia

2010-03-25 @ 20:53:15
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0