Jag är en löpare!

Idag var det dags, det första långpasset. 6 km på 42 minuter. Jag började ladda redan efter passet i tisdags och jag bestämde mig för att ta det på löpbandet på jobbet eftersom jag hade hört att det skulle snöa. Jag var ivrig när jag gick och la mig igår och morgonen kunde inte komma fort nog. Strax före åtta i morse var jag på plats i omklädningsrummet och strax efter åtta tog jag de första stegen på löpbandet. Jag ”fördrev tiden” med att titta på Dexter, ett avsnitt är ca 50 minuter så det passade perfekt. Och inte kände jag av knät en enda gång! Så bra det känns.

 

Så, idag har jag alltså slagit personligt rekord i hur långt jag sprungit och hur länge jag sprungit sammanhängande (konstig mening). Och det känns hur bra som helst!

 

På lördag tänkte jag kräma på med ett power-pass på Nautlius, det ser jag också fram emot väldigt mycket. Jag har ju inte kunnat gå de senaste två veckorna så nu längtar jag efter att få lyfta lite skrot.

 

Det går bra nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0