En underbar tisdag

Idag var jag till halsdoktorn för att kolla upp halsontet som inte vill ge upp. Hon hittade inga tecken på infektion men tog en odling ändå för att vara på den säkra sidan. Sen skrev hon ut ett recept på piller som ska hjälpa om man har en magmun som läcker för det kan tydligen ta sig uttryck i ont i halsen. Jag frågade henne om hon tyckte att jag skulle avvakta svaret på odlingen innan jag satte igång med träningen igen men det tyckte hon inte var nödvändigt. Så länge man inte har feber kan man träna på som vanligt, menade hon. Och det tänker jag verkligen ta till mig för jag är väldigt sjåpig när det gäller halsont.

 

I alla fall så har jag tränat mitt första pass på 7 veckor idag!! Det blev 35 minuter på löpbandet, gång blandat med löpning. 4 x 5 minuter löpning för att vara exakt. Och det kändes underbart! Det var inte alls så tungt som jag trodde att det skulle vara så jag ligger nog på ungefär samma konditionsnivå som jag gjorde innan jag blev sjuk och det är ju fantastiskt. Jag är så glad! Och hungrig.. Jag hade glömt att man blir så hungrig av att träna.

 

Nu är jag i alla fall på igen. Efter jobbet ska jag åka förbi apoteket och hämta ut medicinen och sen ska jag banne mig träna bort alla tråkiga känslor och tankar!

 

Hoppas ni har haft en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0