För övrigt

Just ja, jag är riktigt nöjd med mig själv på en annan punkt också. Jag åt ju godis i onsdags när jag utlyste undantagstillstånd eftersom jag var så trött. Jag sa till mig själv att det var ett undantag och därför var det okej och att godislöftet gällde fortfarande. Nu har det visat sig att jag faktiskt lyckats hålla det också! Jag har vid flera tillfällen sen dess känt mig väldigt sugen på att bryta löftet helt och hållet men har låtit bli. Varför vet jag inte riktigt, jag kan liksom inte förklara det. Kanske är det så att det äntligen börjar bli en vana att tacka nej istället för att tacka ja?

Jag är absolut för att man ska unna sig saker och inte förneka sig njutning i livet, men eftersom jag har (har haft??) problemet att jag "unnar mig" mest hela tiden om jag inte kör med nolltolerans så fortsätter jag att köra med nolltolerans. Visar det sig att jag kan utlysa undantagstillstånd oftare och de ändå är just undantagstillstånd så är ju det toppen. Om inte lider jag inte vidare värst av det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0