Tjejmilen

Nej, det blev ju ingen tävling för mig idag. Jag kände helt enkelt att jag inte var intresserad av att åka till Stockholm och "ta det lugnt" eftersom jag har haft den här tävlingen som mitt mål för året. Jag ville inte heller riskera att åka dit, springa och få ont efter en stund och bli tvungen att bryta. Nej, jag sparar min tävlingsdebut på 10 km till en annan gång när jag har kunnat ladda så som jag vill.

Men jag hoppas att alla som har kunnat springa/springer Tjejmilen idag blir nöjda och glada med sina resultat.

Idag har jag som sagt en mild träningsvärk i kroppen, det känns hur bra som helst. Jag kan faktiskt inte komma ihåg sist jag hade träningsvärk. Den här hösten kommer jag fokusera mer på allmänstyrkan och på att bli stark. Jag vill styrketräna och springa och det tänker jag göra också.

Den 22a september ska jag till Västerås på mini-clinik i POSE-löpning. Det ska bli så spännande! Jag har läst en del om POSE och tyckt att det verkar vettigt samt tänkt att jag ska lära mig mer om det "sen när jag är lite bättre tränad". Men så hittade jag den här sidan och bestämde mig för att slå till eftersom jag har en vag förhoppning om att det kan vara bra för mina knän.

Nu ska jag skriva en matlista, vila lite mer i soffan och sen ska jag åka och storhandla inför den kommande veckan.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bra tänkt! Ta miltävling en annan gång när du kan ge järnet istället, då kommer du säkert bli dubbelt så nöjd :)

Låter som en bra plan med styrka och löpning, styrkedeln är verkligen något jag skulle behöva förbättra i min träning. Sköt om dig!

2010-09-05 @ 17:04:17
URL: http://karinnilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0