Riktigt långsamt

Jag har bestämt mig för att springa de snabba passen snabbt och de långsamma passen långsamt. Detta för att inte slita för mycket på kroppen samt att verkligen orka med de tunga passen. Det beslutet resulterade ialla fall i dessa siffror idag:

5.03 km
35:01 min
6:58 min/km
368 kcal

149 i medelpuls

Det kändes mycket bra och jag har vad jag vet aldrig haft en så låg medelpuls på ett löppass tidigare.

Tråkigt nog började knät gnälla vid 4 km, men jag laborerade lite med steget och försökte fokusera på att landa mer på framfoten och då slutade det gnälla. Kursen jag ska på den 22a kanske kan bidra till en lösning? Jag hoppas i alla fall det.

Nu måste jag snart fatta ett beslut angående Hässelbyloppet. På onsdag är sista anmälningsdagen och jag är inte alls säker på hur jag ska göra. Om knät håller kommer jag bli sur för att jag inte fick springa men om knät inte håller är det inte speciellt roligt att vara anmäld till ett lopp jag inte kan springa.

Aja, den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Detta borde jag också öva på. För det mesta blir det liksom mellanmjölk för mig; det är ju bekvämt. Kursen verkade riktigt bra! Ska bli intressant att se vad du tyckte om den sen!

2010-09-13 @ 21:46:48
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/
Postat av: Therese

Åh, Markus Ståhlbom är en skön kille med bra tankar om löpning! Jag gillade verkligen hans kurs, han var så bra på att förklara varför man inte ska landa på hälen när man springer. :) Hoppas du gillar honom lika mycket som jag!

2010-09-18 @ 20:24:22
URL: http://theresewahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0