Bra dag

Ja, det verkar som att Godislöftet hjälper, idag har jag inte ens funderat på att äta sötsaker. Nu är det ju bara första dagen än så länge men det är ju en bra början i alla fall!

Dagens pass då. Idag blev det löpning och jag var sugen på att springa lite snabbare. Så jag körde 2 km uppvärmning, 3 km snabbdistans (enligt min mått mätt) och 1 km nedvarvning. Det kändes riktigt bra och jag dog inte under snabbdistansen. Däremot for det en del negativa tankar genom skallen så som "jag kommer aldrig klara av att hålla det här tempot i en hel mil". Det ska jag definitivt jobba på. Och så har jag problem med att hålla ett jämt tempo. Jag hade bestämt mig för att den snabba delen skulle gå i 6-minuterstempo men jag pendlade mellan 5:30-6 min/km. Det hade förmodligen känts ännu bättre om jag hade hållit ett jämnt tempo.

Hur som helst.

Uppvärmning:

2 km
13:41 min
6:50 min/km
genomsnittspuls 156 bpm

Snabbdistans:

3 km
17:24 min
5:48 min/km
genomsnittspuls 181 bpm


Totalt blev det 6 sköna kilometer. Knät kändes ganska trött under nedvarvningen men jag gissar att det berodde på bristande teknik, jag var ganska trött på slutet. Och det gjorde inte ont!

Kommentarer
Postat av: Marieh

Jag gillar verkligen det du skrev i min blogg: " Endast jämföra sig med sig själv och inspireras till stordåd av andra".



Men absolut, det är alldeles för lätt att man dras med och istället börjar jämföra sig med andra som kommit längre än en själv. Otroligt frustrerande är det och ibland undrar jag om jag ska sluta läsa de bloggar som får mig att känna så?



Har du också en knäskada? Läste i ditt inlägg att ditt knä blev trött.

2010-09-21 @ 00:11:34
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0