Tisdagsteknik

Det är mycket överallt nu och därför beslutade jag mig för att hoppa över tisdagens teknikträning i Västerås. När jag kom hem och vi hade ätit (sushi, nu behöver jag inte ens säga min beställning på sushistället för de vet vad jag vill ha så fort jag kliver in) åkte sambon och grabben iväg för att greja. Och jag satt i soffan och tänkte för mig själv "ska jag verkligen slösa bort den här kvällen och sitta hemma själv?" Svaret blev nej. Jag slängde på mig träningskläder och slängde mig ut i bilen och skyndade iväg till Västerås. Nu har de öppnat nya vägen så jag kom faktiskt fram 10 minuter före utsatt tid trots att jag var sen när jag åkte hemifrån.

Igår var det teknik- och backträning som stod på programmet. I slutet fick jag ont i knäet igen (vilket även känns idag) och jag pratade lite med Markus om det. Han menade att jag har mycket bättre teknik nu än jag hade tidigare och att det förmodligen beror på att jag blev trött på slutet och inte orkade upprätthålla den tekniken.

Min egen lösning på problemet, efter konversationen med Markus, är stretch samt långsam löpning på plant underlag med mycket försiktiga mängdökningar. Vi får väl se vart det hela slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0