Samtal

Ja, jag har inte varit så arg idag i alla fall. Alltid något. Men känslosam på andra sätt, och trött ända in i märgen.

I morgon jobbar jag hemifrån och det var enbart den tanken som gjorde att jag tog mig igenom dagen.

På eftermiddagen var jag och samtalade med en psykolog. Något som varit bestämt sen innan, det var alltså ingen akuttid.

Det jobbiga med att prata om saker med någon utomstående är inte att man blottar sig, det tycker i alla fall inte jag, utan att man inte kan ignorera problemen på samma sätt längre.

Det positiva med att prata om saker med någon utomstående är att man kan se saker ur ett annat perspektiv och på så sätt få lite extra kraft och energi till att förändra det som inte fungerar riktigt som det ska.

Nu ska jag sova för i morgon är det jobb som gäller. Jobb och träning på Nautilus.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad modigt av dig att gå och prata med någon. Ur ett långsiktligt perspektiv är det nog verkligen så otroligt värt det att börja gräva i grunden till allt och bygga upp på nytt. Vad blir det för träning idag? :) hoppas du får en fin fredag och helg Johanna!Q

2010-10-22 @ 08:59:55
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0