Torsdagsyoga

Igår var jag som sagt med syrran på ett pass Basic step. Fullt ös i 50 minuter, 5 minuter mage och rygg och så avsluta med 5 minuter stretch. Klockrent. Roligt var det också. Och jobbigt naturligtvis. Men mest roligt.

Ikväll har jag varit och kört ett pass yoga. 65 min yoga och 10 min avslappning. Jösses så svårt jag har att slappna av. Så länge jag faktiskt gör något och någon muskel i kroppen värker av ansträngning så kan jag fokusera på det men så fort jag ska slappna av så far tankarna iväg och hamnar långt långt borta. Något att träna på antar jag.

För övrigt så är min kropp underbar. Jag har inte tränat yoga på jättelänge (och när jag gjorde det var det inte med speciellt mycket regelbundenhet heller) och trots det gör kroppen i princip allt jag ber om. Det töjs, bänds, sträcks och pumpas och så länge psyket är starkt nog så gör kroppen som den ska utan att klaga överdrivet mycket. Min kropp är verkligen fantastisk.

Nu ska jag läsa bloggar och sen ska jag sova. Jag har mycket att se fram emot i helgen. Mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0