En liten tankeställare

Jag mailade just till grundaren av Godis- och kaklöftet för att berätta lite om hur det gått för mig och så skulle jag tala om hur mycket jag gått ner i vikt de senaste 6 veckorna. Jag tänker hela tiden att det går ganska långsamt och att det inte händer så mycket, men att det inte gör något eftersom jag fortsätter neråt i alla fall. Så när jag letade upp min vikt (en vecka efter godsilöftets början förvisso) insåg jag att jag gått ner minst 1,5 kg under de här 6 veckorna. Och det är ju fantastiskt. Jag gör verkligen ingenting annorlunda förutom att avstå från glass och godis, jag äter kebab och pommes frites (är helt besatt i pommes frites, det beroendet får jag ta tag i en annan dag), jag dricker vin, jag äter chips (i mycket liten mängd i och för sig) och jag är aldrig hungrig när jag inte ska vara hungrig. Det är ganska fascinerande att godis och glass innehåller så pass mycket kalorier ändå, jag menar, det visste jag ju men jag tror att jag inte riktigt förstått det i alla fall.

 

Lite funderingar så här på kvällskvisten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0