Lite av varje

I söndags rev jag av ett pulsmedelpass på Ekeby med mamma och moster. Det är väldigt roligt för nu märks det verkligen att jag har fått bättre kondition. Det som höll på att ha ihjäl mig innan jul är inte alls lika jobbigt nu. Jag ”hoppade omkring som en liten räka” enligt mor min.

 

I morse var jag ute och sprang i solen. Det var helt underbart. Lite tungt, men solen sken, himlen var blå och jag var tvungen att ta av mig vantarna efter ca 2 km. Idag skulle jag ha sprungit 5 km på 35 minuter men det blev 5,69 km på 35 minuter. Det går fortare utan att jag märker det.

 

Problemet med att träna på morgonen är att när eftermiddagen och kvällen kommer känns det som att man inte har tränat alls och vill träna mer. Men det är ju verkligen ett lyxproblem.

 

Nu är jag lite hungrig, tro det eller ej. Det får bli ett mellis snart

Kommentarer
Postat av: Jenna

Visst är det roligt när man känner och verkligen ser att träningen har gett resultat =) Jag har tänkt att ta min vilopuls någon morgon nu, för att se hur den ändras och förhoppningsvis förbättras hela tiden!



Haha känner igen det där med att man blir sugen på att träna igen på eftermiddag/kväll när den första efterträningskänslan har lagt sig... Det är verkligen ett lyxproblem att inte "hinna träna mer" :P

2010-03-09 @ 17:33:17
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0