Gårdagens träning

Gårdagen bestod av en koll av löpsteget med företagets egen benknäckare. Han menade att jag har ett bra naturligt löpsteg men att jag ska tänka på att kicka upp hälarna lite högre eftersom jag tenderar att göra en svepande rörelse med högerbenet som troligtvis är orsaken till att jag känner av knät titt som tätt. Sen fick jag lite korrigeringar och massage.

 

På kvällen efter jobbet slängde jag mig upp på löpbandet igen, den här gången för att träna på riktigt. På schemat stod 7 min uppvärmning, 20 minuter medelhård distans och 7 minuter nedvarvning. Jag gjorde: 13 minuter gång, 7 min uppvärmning (1 km), 20 min medelhård distans (3,07 km), 7 min nedvarvning (1,01 km) och 13 minuter gång.

 

Jag försökte även tänka på tekniken och jag tycker det gick ganska bra. På slutet var det svårare eftersom jag var trött, men jag kände inte av knät på hela tiden. Och det är ju strålande!

 

I morgon är det power som gäller och på söndag är det långdistans igen. Woohoo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0