Tisdag

Den som inte längre vill bli bättre slutar vara bra.

 

Idag blev det en stund på löpbandet igen. Sammanlagt 40 minuter uppdelat på 4 x 8 min med 1 min gång mellan. Sista intervallen lade jag på en minut, så den blev 9 minuter lång, och avslutade passet med ”spurt”, hastighet 11. Det kändes väldigt bra och jag ser fram emot att jag snart kan ta passet utan gångpauser.

 

Jag kände det igår att det var läge för en vilodag, jisses så stel i benen jag var! Men den stelheten har jag sprungit bort idag.

 

För att summera första veckan med den nya kosten så kan jag ju tala om att jag är väldigt nöjd än så länge. Det är enkel, snabb och god mat och även fast jag har varit lite hungrig mellan varven så har inte det gjort något eftersom jag vet att det finns ett mellanmål eller en måltid runt hörnet. Jag äter fem gånger om dagen och det är i princip hela tiden känns det som. Det bästa är att jag blir hungrig på riktigt, men det är en känsla som inte är speciellt jobbig eftersom jag vet att maten inte är långt borta. Och det är en annan sorts hunger, det är inte samma blodsockerfall som gör att man blir alldeles skakig och illamående. Så hittills har jag faktiskt ingenting att klaga på. Nästan 1 kg har jag tappat också och även det är ju bra.

 

Nästa pass har jag planerat in till på torsdag. Då blir det löpband igen om allt går enligt planerna. Jag ser redan fram emot det!


Kommentarer
Postat av: Fitnesscoachen

Kul att det känns så bra med maten!

2010-01-16 @ 09:08:05
URL: http://www.metrobloggen.se/fitnesscoachen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0