Ikväll blir det yoga

Jag hade planerat att köra ett step-pass ikväll, men jag insåg att det skulle bli för stressigt. Då skulle jag steppa mellan 17-18, vara hemma nu ungefär och sen ställa mig och laga mat för ikväll och i morgon. Så jag beslutade mig för att hoppa över det och köra lite hemma-yoga istället.

Jag vill verkligen träna mer yoga, jag tycker det är en härlig träningsform, men jag prioriterar det inte tillräckligt, tyvärr. När jag tränar vill jag träna, jag vill känna att det bränner, och då känns det som att ett yogapass är "bortkastat" eftersom jag hade kunnat träna något annat då istället. Det känns helt enkelt som att jag väljer bort något som jag tycker är roligare. Jag ska jobba på att förändra den inställningen eftersom jag vet att yoga är bra för mig. Och jag tycker ju om det.

Nu ska jag diska undan det sista, låta maten sjunka och sen ska jag yoga en timme.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Jenna

Blev nästan samma visa här faktiskt :) Skulle ha gått på Shape-pass men insåg oxå att det skulle ha blivit stressigt, så jag hade ett litet stretchingpas för mig själv vilket jag verkligen borde prioritera oftare!



Jag har tyvärr samma inställning som du til Yoga (eller Pilates, body balance och liknande) som jag verkligen tycker om att träna men ofta prioriterar bort då man inte har all träningstid i världen...

2010-02-22 @ 19:13:23
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0