Dagen

Vi började dagen med 3 km skogslöpning med gånginslag. Vi var ut till päronen igår och sov över och i morse drog vi en vända i skogen med mor min. Det kändes ganska lagom med 3 km efter förkylningen som äntligen (peppar peppar) börjar släppa sitt grepp.

Sen åkte vi hem och jag testa de omtalade "Colting-pannkakorna" till lunch. Ända sedan jag läste om dem första gången har jag velat prova och nu var det alltså dags. Jag gjorde dem på 5 ägg, 1 banan och 2 msk jordnötssmör.



Pannkakorna serverades med hallonsylt och mjölkfri vaniljglass.


Jag måste säga att jag blev lite besviken. Kanske var det för att jag har föreställt mig att de ska vara så goda och många många bloggare höjer dem till skyarna, förväntningarna var ju ganska höga om man säger så. Visst var de goda, men nja, jag vet inte riktigt. Får prova en gång till och komma med ett andra utlåtande.

Resten av dagen har jag spenderat framför tvn. Jag fick låna en film av en kollega, 27 dresses, som jag velat se länge och den gjorde mig inte besviken. Mycket trevlig film.

Så till middag blev det ugnsrostade rotfrukter, potatis och morötter var vad som fanns hemma, samt en hamburgare och lite aioli. Och ett glas rött. Det var inte fy skam kan jag meddela!



Jag hann med en tugga innan jag kom ihåg att plocka fram kameran.

Aiolin är från Kavli (syns på bilden) och helt utan tillsatser, den är fantastiskt god. Den består av ca 75% fett, det kan ju ha med saken att göra.

Nu ska jag surfa vidare, fortsätta glo på tv och ladda inför morgondagen. Om knäna känns bra tänker jag springa en vända i morgon också. Och så ska jag diska, tvätta, städa och plocka. Så nu vilar jag.

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0