Delmål och målsättningar

Jag har ju en del mål med min träning. I många år har jag försökt få till en kontinuitet i löpningen, jag har länge tänkt att jag skulle vilja springa Tjejmilen, och nu verkar det faktiskt som att jag har kommit en bra bit på vägen.

Bara att kunna riva av 6 km idag utan att nästa dö är egentligen ganska otroligt. Jag har aldrig kommit så långt i min löpträning att jag har kunnat springa 6 km i ett sträck.

Med andra ord har jag nått ett delmål som jag inte var helt klar över att jag hade, det har funnits där som någon vag uppfattning om att: "Det vore ju kul att kunna springa lite längre utan att behöva stanna eller tillkalla ambulans".

Jag måste säga att jag känner mig mycket mycket nöjd med detta.

Nästa delmål är lite mer specifikt och det är att springa Vårruset när det går av stapeln i Uppsala. Jag har inte tänkt mig någon specifik tid, eftersom det blir min allra första tävling (om man nu kan kalla det en tävling eftersom det inte finns någon tidtagning) vill jag först och främst fokusera på att fullfölja den.

Det tredje delmålet är att springa Blodomloppet i början på juni. Där har jag inte bestämt mig för om jag ska springa 5 km eller 10 km, jag har i dagsläget aldrig sprungit 10 km men fortsätter det att kännas så här bra kanske det inte är en omöjlighet.

Årets sista delmål är självfallet Tjejmilen. Där är mitt mål att klara loppen under 60 minuter.

Hur ser dina mål ut för 2010?

Kommentarer
Postat av: Liza

Det var duktiga och realistiska målsättningar du lagt upp för dig själv. Att klara milen på timmen är ett mål som jag också har framför mig. Har ännu inte nått det trots att jag sprungit 2 halvmaror, 25 km och ett maraton. Jag är för trygg helt enkelt, vågar inte ta steget ut och tro på att jag klarar det utan att säcka ihop. Jag är nära, så nära och snart fixar jag det också, snart! Största målet för 2010 är mitt allra första ultralopp i juli, 69km.

2010-04-04 @ 20:16:35
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Jenna

Jag har lite olika mål med min träning, men en av dem är just att springa mina första lopp, däribland Vårruset och Tjejmilen :) Har inte heller satt några tidskrav, men kommer sträva efter att hålla de hastigheter som jag annars springer med. Sen har jag även satt lite olika styrkemål till mig! Men framförallt så är målet att fortsätta träna varierat och med träningsformer som ger mig glädje!

2010-04-04 @ 23:07:20
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0