Idag

Idag har jag varit ledig från jobbet och jag har ägnat dagen till återhämtning. Eller så kan man säga att jag har slappat hela dagen. Mycket välbehövligt efter en tung vecka på jobbet. Snart kommer sambon hem och då ska vi ner på stan och käka och sen gå på bio.

I morse var jag till en kvinna som håller på med Mindfullness och det var mycket intressant. Jag har under de senaste årens lopp kommit en bit på väg när det gäller personlig utveckling men jag har fortfarande en bra bit kvar och jag kände att det här kunde vara något för mig. Man får lära sig att vara i nuet och det är verkligen något som jag skulle må bra av. Jag är lite besatt av att planera för framtiden och jag skulle verkligen må bra av att släppa på (den inbillade) kontrollen. Det var där vi mediterade en stund förresten. Hur som helst så ska jag förmodligen gå en kurs hos henne och det ska bli mycket spännande. Jag funderar också på att sätta upp meditation och yoga på min "att-göra-lista", det skulle inte skada. Nu när jag inte kan meditera i träningen så vore det nog en bra idé att meditera, helt enkelt.

Nu ska jag gå och snyta mig. Igen.

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0