Tisdag

Jag har ju varit till företagsläkaren och tagit en massa prover för att utreda om jag har matallergi eller inte och alla provsvaren är tydligen hur fina som helst. Bra, förvisso, men inte vad jag hade hoppats på. Läkaren föreslog att jag skulle ta kontakt med en dietist på min husläkarmottagning och få hjälp att utesluta de misstänkta livsmedlen och på så sätt se om det blir någon förändring. Så jag ringde till dietisten men hon sa på en gång att hon kan inte hjälpa till utan en diagnos. Och där lessnade jag så nu har jag kontaktat Madde för att få hjälp med kostrådgivning via nätet istället. Så just nu håller jag på och bokför vad jag äter under 5 dagar och sen ska jag få ett komplett kostprogram av henne där mjölk och vete är helt uteslutet. Det känns hur bra som helst, riktigt spännande ska det bli, jag börjar den 4e januari!

 

Annars rullar det på. Sitter och önskar att jag hade mer semesterdagar så att jag hade kunnat vara mer ledig nu men det är som det är. Träningen går bra, jag kände av halsen lite i morse men jag ska testa en sak och se hur det går så förhoppningsvis blir det inte mer än så.

 

I morgon ska vi till mina föräldrar och fira jul, det är pepparkakor, gran och paket för hela slanten. På julafton åker vi till älsklingens bror och firar med hans familj och sen är den ingenting inbokat förrän nyårsafton då vi ska till två vänner till mig som har ”värsta festen” J

 

I övrigt ska vi försöka renovera så mycket som möjligt i mellandagarna. Jag pratade med målaren igår och han räknar med att blir så pass klar att vi kan lägga golv i hallen och i köket. När golvet är lagt kan vi börja sätta upp köket! Iiih, det händer grejer nu! Jag kan inte förklara med ord hur skönt det ska bli att flytta, det finns helt enkelt inte ord för att beskriva hur mycket jag längtar efter att inte behöva ha sovrummet i vardagsrummet..

 

Hur som helst. Idag är en vilodag eftersom jag tränade i söndags och igår. Ikväll jobbar jag sent och efter jobbet ska jag till Gränby och handla lite nödvändigheter som till exempel julklappspapper, rödvin och tvål. I morgon är sista jobbdagen innan mer än en veckas ledigt. Den ledigheten är verkligen välkommen!

 

Nu är rasten slut och jag ska återgå till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0