Power och abs

Jag hade en riktigt pissig dag på jobbet idag. Vid 10 blev jag utan synbar anledning sjukt irriterad på allt och alla samtidigt som jag gick in i något sorts shit-vad-trött-jag-blev-mode. Dagen fortsatte väl i samma anda och det blev ju inte bättre av att det är en ganska tung vecka, arbetsmässigt.

På eftermiddagen fikade jag med rågkusar, keso och te och då blev jag lite piggare men det varade inte speciellt länge.

När jag satt i bilen på väg hem kände jag verkligen hur trött jag var men det positiva var att det förekom överhuvudtaget ingen inre diskussion om att jag skulle strunta i träningen utan jag såg snarare fram emot träningen för att väcka kroppen och få lite energi. Och precis så blev det. Jag lyfte tungt och mycket och jag skakade i praktiskt taget hela kroppen när vi var klara. Underbart! Och det känns så bra att känna förväntan inför träningspassen istället för att känna att det är något jag måste tvinga mig till. Det var dessutom väldigt skönt att få rensa tankarna och inte tänka på jobbet under en hel timme. Välbehövligt!

Idag hade jag 7,5 kg på stången och det körde jag med i nästan alla övningar. På triceps ökade jag sen förra gången och det kändes bra. Det enda jag är missnöjd över är att jag inte har jävlar-anamma nog att bita ihop under utfallen. Trots att jag kör utan vikter klarar jag inte riktigt av att göra alla repetitioner och det retar mig som sjutton för jag är övertygad om att jag skulle klara dem om jag bara bet ihop lite till. Aja, får bli nästa vecka.

Nästa träningspass är inplanerat på onsdag innan jobbet. Jag tänkte kompa lite på morgonen och köra ett konditionspass på löpbandet i gymmet som vi har på jobbet. Ska bli skönt med lite morgonträning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0