Rehabpasset

Dagens pass kändes bra. Jag värmde upp med 10 minuter på crosstrainern, jag har verkligen tappat massor med kondition under tiden som skadad men det är bara att kämpa på så kommer det tillbaka. Sen fortsatte jag med programmet och jag ökade lite på rumplyften, sidoplankan och tåhävningarna. Armhävningarna blev fler totalt sett, jag är mycket nöjd över utvecklingen men lite sur på mig själv eftersom jag fuskar lite i vissa lägen. Inte bra, det måste jag sluta med.

 

3 x 75 rumplyft på stepbräda
3 x 12 enbensrumplyft på stepbräda
2 x 6 sidoplankan/sida
1 x 7 sidoplankan/sida
3 x 28 höftlyft/sida
3 x 10 ett ben åt sidan/sida
3 x 15 enbenslyft/sida
3 x 32 tåhävningar
3 x 10 armhävningar, 6 + 5 + 3 på tå

 

Nästa vecka ska jag köra ett pass med de här övningarna och sen ska jag lägga till en del övningar som jag fått av sjukgymnasten. Och om ungefär två veckor får jag börja springa lite lätt igen. Jag känner mig riktigt nervös inför det, jag hoppas verkligen att all träning kommer ha gjort resultat, jag orkar inte riktigt med ett bakslag till nu känner jag. Men det är ingen mening att gå och oroa mig för det nu, det visar sig när det är dags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0