Wannabe-löpare


Jag tänker att knäet kanske blir bra om jag har löpartightsen på mig. Knäet borde ju vilja springa lika mycket som jag vill liksom..

Jag känner mig knappt som en löpare längre. Men idag testade jag att "riva av lite intervaller" på löpbandet. Det var enligt sjukgymnastens schema: 15 x 15 sekunders löpning. Oh, the joy.

Men jag ska inte klaga, det gjorde faktiskt inte ont i knäet. Det var trevlig att springa lite trots att det var svårt att få in någon bra rytm.

Jag var inte speciellt fokuserad på styrkan idag, jag hade en liten grabb med mig som tjattrade oavbrutet och gjorde det lite svårt att koncentrera sig. Men men, all träning är bra träning.

Dagens pass:

3 x 10 enbensrumplyft på stepbräda
3 x 6 sidoplankan/sida
3 x 20 höftlyft/sida utan att hålla i mig
3 x 15 ett ben åt sidan/sida
3 x 10 benböj
3 x 10 utfallssteg
3 x 7 rumplyft på alla fyra
10 armhävningar på knä

En positiv iaktagelse var att sidoplankan, benböjen och utfallsstegen kändes ganska lätta, jag gissar att det har med ihärdigt springande på pass att göra. Det kanske ligger något i att man blir bra på det man tränar på. Go figure.

Nu ska jag natta grabben och sen ska jag göra mig redo för morgondagen. Det är ju trots allt fredag i morgon.
Kanske skulle fira det med lite spinning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0