Tabata

Idag var jag med min kollega till hennes gym och testade ett pass Tabata. Det tog ca fem minuter att komma igång, de minuterna var lite sega men sen körde jag på som sjutton. Riktigt roligt var det. Man körde 4 minuter med 20 sekunder övning, 10 sekunder aktiv vila, 20 sekunder en annan övning och 10 sekunder aktiv vila, runt runt. Sen var det en minuts vila och sen på´t igen med andra övningar. Roligt, svettigt, intensivt (passet var "bara" 30 minuter) och jag ser fram emot träningsvärken i morgon!

På lördag blir det power och om festen blir lugn på kvällen kör jag yoga på söndag. Det skulle vara skönt att få till ett yogapass, det var ju ett tag sen.

Nej, in i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0