Terränglöpning

Igår var en mycket bra dag. Först rev jag av 6 km tidsstyrd fartlek (jag är inte speciellt mycket för att höfta med tiderna så jag körde efter det angivna förslaget: 1 min, 2 min, 3 min, 2 min, 1 min). Det var varmt som sjutton, jag hade alldeles för mycket kläder på mig.. Jag kom hem och drog i mig ett äpple och massor med vatten och efter ca 20 minuters vila kom mamma och älsklingen hem.

Då var det bara på´t igen. Jag hade lovat mamma att följa med henne ut och springa men eftersom hon är nybörjare bestämde jag mig för att göra mitt pass först. Så när de kom blev det 33 minuter och 4 km terränglöpning uppdelat i 2 minutersintervaller. Och det var hur roligt som helst att springa i skogen!! Det ska jag definitivt göra igen.

Hur som helst är jag mycket stolt över min kropp som ställde upp på det upptåget utan att klaga det minsta lilla. Lite drygt 10 km fick jag ihop och jag kände mig stark och orkade öka på slutet. Tack kroppen!

Efter tränandet drack vi vin och åt fantastiskt god mat. Och det var nästan varmt ute så vi satt ute till kl 10 på kvällen. Sen gick vi in och åt lite choklad. Livet är gott just nu.

I morgon blir det långpass. Det ser jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0