Dagens pass

När jag slog upp ögonen i morse insåg jag att solen sken ute och jag var snabbt uppe ur sängen för att kolla temperaturen. Det var ca 2 plusgrader ute, strålande sol och klarblå himmel och jag bestämde mig på en gång för att inte låta morgonen och solen gå till spillo. På med kläder och utrustning (skor och klocka) och så ut genom dörren. Jag tog på mig mössan men var lite wild and crazy och bestämde mig för att strunta i vantarna. Och se det gick alldeles utmärkt!

 

Dagens pass blev 6,41 km löpning på 42 minuter, ännu ett längdrekord noterat. Underlaget lämnade en hel del att önska, det var riktigt halt och blankis på sina ställen så det gick inte fort alls, men det var så skönt! I kurvorna fick jag sakta ner och gå för att inte halka åt skogen och vid ett tillfälle trampade jag snett men annars gick det hur bra som helst. Själva löptekniken var väl inte den bästa alla gånger men framåt kom jag och det var ju det som var tanken.

 

Tänk om man kunde träna hela tiden.. Och tänk att det finns människor som går miste om den rena njutningen som löpning faktiskt är. Jag är så biten nu att jag inte riktigt vet vart jag ska göra av mig själv.. Hur ska detta sluta?


Kommentarer
Postat av: Emilia

Skönt! Och med den beskrivningen blir jag också sugen på att ge mig av och springa. Jag tror att jag är en löpmänniska, det är bara det att jag känner mig "tung" just nu, och det känns det inte lika lockande.... Men vädret och våren kommer nog att locka fram den sista motivationen som behövs!



Såg din träningsresumé, det ser ju bra ut- framför allt så gillar jag din inställning!



Ja, det är samma för mig när det gäller yoga - när jag kommer till yogan så tar det emot - för jag är ofta uppvarvad. Men det går över så fort passet börjar! Hemma är det dock svårare...



Ha en skön vecka, jag kikar in!



Emilia

2010-03-14 @ 22:20:39
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Suz

Tja, jag tänkte bara heja eftersom vi ska på BBB tillsammans snart =)

Hej hej :D

2010-03-16 @ 07:23:11
URL: http://ettdussinpannor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0