Kroppen är fantastisk

Igår under dagen fick jag en tokig tanke. Man kanske skulle köra lite styrketräning? Det var ju ca tre månader sen sist.. Så jag kollade upp utbudet och bestämde mig för ett pass power på Nautilus.

 

När jag kom hem från jobbet bytte jag om och slängde mig (nåja) på cykeln. Ca 15 minuter tog det att cykla till gymmet. Nu ska jag bara byta ut sadeln på cykeln så att jag slipper metallpinnas som sticker mig i rumpan så ska jag nog kunna göra om det också.


Väl på plats fegade jag ur med vikterna eftersom det var så länge sen jag styrketränade. Och så var vi så pass många att jag vågade bara ta en stång, och det var sånna där stänger som är jobbiga att byta vikter på under passet så det fick vara bra med 5 kg på stången. Det var nog ganska klokt.

 

Under benböjarna körde jag helt utan vikter, allt för att skona knäna så mycket som möjligt. Sen var det armar, axlar, mage och rygg som gällde. Och det känns idag och kommer garanterat kännas ännu mer i morgon. Men så skönt det var! Jag kände mig stark igen och jag insåg än en gång hur underbart det är att använda kroppen.

 

Sen slängde jag i mig lite yoghurt och en banan och så cyklade jag hem igen. Benen fick sitt fastän jag ”mesade” under benböjsövningarna.

 

Nu sitter jag och försöker lista ut när nästa pass blir. Utbudet är ju inte enormt nu under sommaren..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0