I godispåsen

Japp, igår var minsann igen bra dag. Trött och grinig var jag utan egentlig anledning förutom att jag är lite less på det mesta just nu. Eller, inte det mesta egentligen men ändå. Jag var så trött på att vara så duktig hela tiden, jag var så less på att avstå från så mycket så efter jobbet åkte jag och köpte mig en stor påse godis. Ett mycket medvetet val, jag bestämde mig helt enkelt för att mata psyket med sådant kroppen mår bäst av att vara utan. Jag gav mig själv tillåtelse att inte behöva vara så duktig, och det kändes hur bra som helst.

Skillnaden mot förr i tiden var att jag köpte godiset, åkte hem och lagade mat, åt mat, pratade med älsklingen en bra stund och sen sjönk jag ner i soffan med godispåsen. Hade det här varit ett år sedan hade jag haft handen i godispåsen innan jag hunnit ut ur affären..

Idag är en vanlig dag, idag blir det inget godis bara för att jag tillät det igår. Idag går jag tillbaka till ett godisfritt 2011 med nya krafter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0