Vilohelg och socker(s)topp

Ja, inte har det tränats mycket i den här familjen i helgen. Men det gör inget. Jag känner mig inte riktigt på topp så det har faktiskt varit riktigt skönt med lite vila.

Och nu har vi äntligen fattat beslutet att leja bort renoveringen av badrummet. Jag ska ringa till rörmokaren i morgon och se hur snart han kan komma och fixa det till oss. I dagsläget är vi tre personer i en tvåa och det blir from time to time aningens trångt. I maj i år köpte vi en fyra bara ett stenkast ifrån där vi bor nu, och den håller vi på och renoverar. Vi slet ut allt, kan man säga, och tillbringade hela semestern med att renovera. Efter semestern har vi inte hunnit med mycket eftersom vi har haft så mycket att göra med annat men nu är det dags att ta nya tag! Och det första steget är alltså att ringa till rörmokaren. Min hemliga dröm är att kunna flytta in innan jul i alla fall. Åh, jag längtar verkligen!

Så det känns i alla fall hur bra som helst att ha fattat det beslutet. Nu är det bara resten kvar. :) Skämt åsido så känner jag mig faktiskt väldigt lugn och harmonisk just nu. Det är lite körigt på jobbet men det orkar jag med eftersom jag har en sån undebar familj. Och för att jag tränar så klart.

Helgen har dock innehållit lite för mycket socker och jag känner mig lite smått illamående för tillfället. Jag har därför beslutat mig för att det inte blir något mer socker under september månad. Inget godis, ingen glass, inga kakor, inga bullar och ingen alkohol. Det får bli en testmånad och i slutet av månaden utvärderar jag hur det har gått och hur jag mår och sen får vi se hur jag fortsätter efter det.

Nej, nu ska jag krypa ner framför tvn och ägna alla mina tankar åt att tänka positivt så att jag är frisk som en nötkärna i morgon till powern och absen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0