Sugen

Vi är ett gäng på jobbet som har bestämt att vi ska springa Tjejmilen tillsammans nästa år. Det ska bli superkul! Jag har velat springa Tjejmilen väldigt länge nu men har aldrig kommit mig för att göra det eftersom det har varit lite si och så med kontinuiteten i träningen. Men nu jäklar är jag taggad! Jag frossar i träningsbloggar och känner hur det suger i kroppen efter löpträning och styrketräning. Jag var ju på ett ganska tufft pass igår men ändå så känns det som att det var länge sen jag tränade. Jag tycker om den känslan.

Hur som helst. Jag har ju i dagsläget aldrig sprungit en mil och inte heller sprungit ett lopp med massor med massor med andra människor så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Och frågan är på vilken nivå jag ska lägga målsättningen? Ska jag vara nöjd med att springa milen på 60 minuter och försöka satsa på det eller ska jag göra som jag innerst inne vill göra och satsa på milen under 50 minuter? Vad tycker ni? Jag vill sätta upp ett realistiskt mål för mig själv för jag vill verkligen inte att det ska kännas ouppnåligt. Kanske ska jag vänta till våren med att sätta ett mål för att se vilken kondition jag har då? Eller ska jag välja något redan nu och träna för att nå det målet?

Hur som helst så mår jag väldigt bra just nu. Jag trivs bra i mig själv, nästan hela tiden, och jag känner att jag orkar mer och vill mer. Jag har mer energi och känner mig gladare än förut. Och nu blev jag supersugen på att ut och springa en runda men jag har ju redan tränat 3 gånger den här veckan. Jag tror att det är viktigt för mig att inte bryta de regler jag har satt upp för mig själv. Vis av tidigare erfarenheter? Jag vill gärna tro det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0