Benstyrka

Ja, eftersom jag inte längre är säker på att det är sjukgymnasten som hade svaret på varför jag har ont i knäet tänker jag sluta säga rehabträning och istället kalla det för benträning. Löjligt kan tyckas, men det känns roligare att tänka på träningen på det sättet.

Dagens träning landade på:

15 min crosstrainer

3 x 25 höftlyft
3 x 8 baksida lår på boll
3 x 25 tåhävningar, raka-utåt-innåt
3 x 13 utfall/ben
3 x 10 armhävningar, 10 (!!), 3, 3 på tå
3 x 15 benböj åt sidan
3 x 10 rumplyft på alla fyra

Jag är nöjd över att jag bet ihop och körde alla 15 minuter på crosstrainern, det är inte det roligaste jag vet och så är det ju rätt jobbigt också, men jag avslutade det jag hade bestämt mig för. Bra där.

Sen gick jag över på styrkan. Jag lade till armhävningar idag för att se vart jag ligger till i min strävan efter målet i år och jag blev glatt överraskad när jag faktiskt klarade hela första settet på tå! De var inte helt strikta på slutet, men det ska jag ta tag i vid tillfälle. Roligt att se framsteg i alla fall. Benen fick kämpa de också och de känns lagom möra och genomarbetade nu.

Men nu är det jobb som gäller. Ska bara packa med mig all mat som jag ska äta i eftermiddag och sen drar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0