Äntligen!

Så blev det äntligen träning igen. Det var tungt vill jag lova, jag var inte sugen att gå ner till gymmet för fem öre, men jag tog på mig mitt game face och körde hårt. Idag stod det dessutom nya övningar på schemat och det kändes ju väldigt spännande.

10 min uppvärmning på crosstrainern

Rehab, nivå 2:

3 x 80 rumplyft på stepbräda
3 x 12 enbensrumplyft på stepbräda
3 x 7 sidoplankan/sida
3 x 20 höftlyft/sida utan att hålla i mig
3 x 10 ett ben åt sidan/sida

Nya övningar
3 x 10 benböj
3 x 10 utfallssteg
3 x 8 rumplyft på alla fyra, här står man på alla fyra och lyfter ett ben i taget, foten strävar mot taket och låret är parallellt med ryggen

Shit, det är svårt att förklara övningar i ord. Den sista övningen var i alla fall svårast hittills, jag måste verkligen tänka på tekniken och så ska jag låta älsklingen hjälpa mig att hålla emot så att jag lär mig hur det ska känna si kroppen när jag gör rätt.

Ett skönt pass, det är som det sägs: Man ångrar aldrig ett tränat pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0