12. Favoritidrott

Favoriten att titta på är när Sveriges herrar spelar handboll. De är grymt duktiga, vältränade och tar styrk som ingen annan. Det gör ju inte direkt ont att titta på dem heller.


Sveriges herrar spelar en övningsmatch på Fyrishov i Uppsala

Favoriten att utöva är svår att säga, det var så länge sedan jag utövade en idrott på det sättet. Men fotboll är ju kul att spela. Och volleyboll. När jag gick i låg- och mellanstadiet spelade jag fotboll men slutade när det blev för tävlingsinriktat. Jag var inte bäst i laget och fick därför inte speciellt mycket tid på planen. När jag gick i högstadiet valde jag specialidrott som extraämne och då spelade vi mycket volleyboll, det var hur roligt som helst.

Badminton är i och för sig också väldigt roligt. I skolan brukade vi spela dubbel med ett racket och så var man tvungen att ta vartannat slag. Det kunde gå riktigt vilt till.

Ja, och basket. Vi spelade streetbasket, två lag á tre personer på 1 korg. Fantastiskt kul.

Det blir inte så mycket lagsport nuförtiden. Trist egentligen eftersom det är sjukt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0