Ventilering

Igår ville jag inte åka hem. Det är mycket fortfarande, men speciellt mycket den här veckan, med renovering, mäklare, läxläsning, jobb, städning och allmänt stök. När jag väl kom hem hade svärmor varit snäll och tagit med sig två kassar med böcker som vi skulle få titta igenom och se om det var något vi ville ha. Väldigt snällt i terion men verkligheten är sådan att jag fick andnöd av bara tanken på att släppa in mer grejer i lägenheten. Så jag fick ett anfall och damsög, vek tvätt, lagade mat och gav mig ut och sprang för att kunna andas.

Och det gick bra, det blev 4,22 km utan knäproblem. Jag fokuserade på att slappna av i fötterna och benen samt hålla en hög kadens och knät kändes faktiskt inte ens trött under löpningen. Vid 2-3 tillfällen stannade jag till och gjorde en slappna-av-i-foten-övning och det kändes som att det hjälpte.

Jag är så tacksam för gårdagens träningspass, hade jag inte fått springa vet jag inte vart jag skulle ha gjort av all min ångest.

Siffror:

4,22 km
30:04 min
7:08 min/km
295 kcal
snittpuls 151 slag/min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0