Att ta ansvar

Jag har en tendens att ta på mig ansvaret för saker som egentligen inte är min sak att ta ansvar för. Jag behöver lära mig att när saker och ting går fel så är det inte alltid läge att ta på sig det fulla ansvaret för händelsen utan faktiskt se att jag gjorde så gott jag kunde utifrån de förutsättningar som fanns.

Men det är svårt eftersom jag i efterhand hela tiden tänker att jag "borde ha gjort si eller så istället". Sanningen är att jag gjorde mitt allra bästa utifrån den information jag fått och de förutsättningar som fanns.

Kommentarer
Postat av: Nattis

Känner igen mig i det där... man gör så gott man kan och ibland ligger saker utan för ens kontroll, så är det bara.



Trevligt med lunch i fredags! ;)

Kram

2010-10-03 @ 19:13:03
URL: http://gasbacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0