Frustrerad

De senaste dagarna har jag till råga på allt känt mig riktigt hängig och halsen har kliat som sjutton så jag har inte kunnat träna sen fiaskot i onsdags. Jag känner mig ganska nere till och från, mycket på jobbet, mycket med jul och renovering och så kan jag inte träna som jag vill.

 

Jag har surfat runt lite på nätet i alla fall och beslutat mig för att ta kontakt med en sjukgymnast för att få hjälp med knäet. Jag har ju hoppats på att kunna fixa det själv med hjälp av hus-osteopaten, men det verkar som att jag kanske behöver ha mer hjälp. Jag tänker mig något sorts träningsprogram av något slag för att stärka knäna.  Och kanske till och med få en faktiskt diagnos. Jag tänker i alla fall inte ge mig. Så det så.

 

Och efter lite drygt en vecka i sockerträsket tänker jag ta mig ur det igen och går än en gång med i Godislöftesgruppen. Den är ett himla finurligt påfund den där gruppen, jag kan varmt rekommendera den för extra motivation. Jag mår ju bara illa av att äta socker så då kan jag lika gärna låta bli.

 

Veckan som kommer blir tuff men jag tänker bita i ordentligt för att komma ikapp med det jag ligger efter med på jobbet. Jag tänker rycka tag i mig själv och se till att komma i fas helt enkelt. Och jag tänker sluta bli arg och irriterad över saker som inte är värda min energi. Mer positivt tänkande ska jag också ägna mig åt.

 

Ja, ambitionerna är höga och jag tänker på vad en gammal lärare sa till mig för många år sedan: ”Siktar man mot stjärnorna så når man grantopparna.” Yes. Här ska siktas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0