Eftertanke

Pratade med en kille på jobbet idag. Han såg att jag surfade runt lite bland löp-sajter och så började vi prata om det. Han frågade hur långt jag springer och jag svarade att i morse sprang jag 7 km. Han tyckte det var superbra. Och när jag stannar upp och tänker efter så tycker jag också att det är superbra. Tänk att i januari i år sprang jag intervaller på löpbandet, det var 5 x 6 minuter blandat med gång. I morse sprang jag 7,15 km i ett snittempo på 5:44 min/km. Det är sjukt coolt ju!

Jag kommer ihåg när jag var ute och sprang förra sommaren och körde samma sorts intervaller i januari. Jag tänkte att "tänkt när jag kan springa i 30 minuter utan att stanna", och nu kan jag ju faktiskt det.

Jag stannar upp lite nu och njuter av de framsteg jag har gjort. Jag vill ju inte glömma bort framstegen som jag gör i jakten på målet.

Just ja, en plan för nästa år börjar utkristalisera sig. Det känns bra, vi får se om det blir som jag har tänkt mig. Jag återkommer i frågan.



Skönheten.



Jag tränar pilates på BBC. Bild lånad av Sparkibaken.se

Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Ja visst är det coolt. Och att märka sina framsteg och fira dem är verkligen viktigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0