Tungt pass idag

Jag hade planerat att köra dagens pass på löpbandet på jobbet men jag kunde inte motstå det vackra vädret så jag tog en runda ute istället. På schemat idag stod det 3 km på 21 minuter, det är dags att ta en lugn vecka eftersom jag har ökat alla veckor fram tills nu. Och tur var väl det för det var tunga kilometer idag.

 

Det är märkligt att det kan gå så tungt och kännas som att det går så långsamt men när jag kom hem, mätte rundan och registrerade den på shapelink så hade jag tydligen sprungit i 6:13-tempo. Och det är ändå snabbare än jag sprang för några veckor sedan.

 

Hur som helst, det var ett skönt pass, när det var över, och jag är mycket nöjd över att jag kämpade på trots håll och tunga ben. Det slutade alltså med 3.38 km på 21 minuter och solen sken så det stod härliga till. Samma pass är inplanerat på torsdag, vi får väl se om det blir ute eller om det blir löpbandet då.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Är det någon som hjälpt dig att planera träningen/löpningen? Jag tränade piloxing hemma idag - en kombination av pilates och box. Hittade en träningsprogram i Topphälsa. Det kändes ganska bra!



Nu är jag mest trött, ingen aning varför...

2010-03-16 @ 18:40:30
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Jenna

Visst har man lite tyngre pass ibland, men dessa gånger är man extra nöjd när man väl kommit i mål tycker jag :)

2010-03-16 @ 21:37:12
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0