Långpasslördag

Eftersom knät kändes som vanligt igår och jag var riktigt sugen på att springa bestämde jag mig för att göra just det. Det blev ett långpass runt Gränby 4H-gård, Gränby ishall och längsmed Fyrislundsgatan ner till Jet och sen hem. Det blev 10,95 km uppdelat på 3 x 20 minuter med 3 min gång mellan.

Passet i siffror:

Distans:                       10,95 km
Tid:                             1:01:10
Genomsnittligt tempo:    6:03 min/km
Förbrukade kalorier:      767
Genomstittlig puls:         177 bpm

Jag kände inte av knät alls förren under intervall 3 och då kändes det mer trött än ont. Jag bet ihop (på gott och på ont) och nu känner jag inte av det alls. Hoppas att det håller sig så och att jag inte gjorde bort mig när jag fortsatte springa.

Hur som helst så älskar jag löpning.

Och jag slog nytt distansrekord idag.

Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Grattis till distansrekordet! Nästan 11 km är inte alls illa. Smart strategi detdär att gå lite emellan, speciellt då man varit skadad och man då får möjlighet att riktigt känna efter att allt känns ok.

Postat av: Liza

Javisst! Grattis till distansrekordet! Bra jobbat! :D

2010-06-20 @ 20:18:23
URL: http://lizalopare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0