Dagens pass

Idag blev det ett snabbt pass på löpbandet på jobbet. Det var länge sen jag sprang på löpband och jag hade liksom glömt bort hur det kändes. Men det kom snabbt tillbaka till mig och jag öste på. Det blev 30 minuters löpning och 4,44 km. Det var lite märkligt för det gick tydligen mycket långsammare än vad det gör när jag springer ute men jag tyckte ändå att jag sprang snabbare än jag brukar. Men men, jag hänger inte upp mig på det. 30 minuters löpning är helt okej.

 

Jag gick tillbaka till januari i min träningsdagbok och tittade på hur passen såg ut då. Första passet i år var ett ”intervallpass” på löpbandet och det såg ut så här:

 

2 + 5 x 6 min + 4. h 5,5 + 8,2. 2 min gång mellan.

Morgonträning efter frukost, på jobbet. Skönt. Inte speciellt jobbigt. Lite ont i foten de sista 3 minuterna, skavsår..

 

Det känns riktigt bra att få ett sådant tydligt kvitto på att jag har förbättrats. Ganska mycket till och med. Det känns riktigt bra och hur roligt som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0