Söndagsångest

Nu har jag varit och gjort avgjutningar för att kunna få ilägg. Den 9/8 får jag hämta dem och de ska tyfligen fungera från dag ett. Det känns mycket bra. Det enda jag vill är att kunna springa.

Naprapaten menade att jag kunde börja springa lite lätt igen, 2 x 15 minuter / vecka till att börja med. Så jag snörde på mig löparskorna och gav mig ut med älsklingen för att springa 15 minuter. Det var som att komma hem. Underbara regntunga skyar och luften gick lätt att andas. Efter ca 6 minuter var jag tvungen att stanna eftersom jag kände av knät och jag skulle absolut inte springa om jag hade ont menade naprapaten. Jag försökte några gånger till men det var bara att inse att det inte funkar för mig just nu. Det är bara att invänta iläggen och se vad som händer efter det.

Så nu sitter jag här och känner mig lätt ångestfylld eftersom jag inte har tränat på en vecka, jag ville verkligen springa och så åt jag onödigt mycket till kvällsmat.

Nya tag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0