5,09 km

Idag var det äntligen dags igen, jag hade en date med löpbandet inplanerad. Vi har det så himla lyxigt på jobbet, löpband och möjlighet att titta på tv, se en dvd-film eller kräma på musik på hög volym. Jag valde att titta på ett avsnitt av Dexter. Det var lite lustigt faktiskt för under en scen befann han sig i ett träsk och gick omkring och helt plötsligt låg det en alligator vid fötterna på honom. Han for omkull och jag blev så rädd att jag höll på att ramla av löpbandet. Så kan det gå.

 

Själva passet i alla fall. Idag var det premiär, jag har nu sprungit 5.09 km i ett svep. Det blev 5 min uppvärmning, 36 sammanhängande minuters löpning och 10 minuters nevarvning och det kändes hur bra som helst! Lite tungt var det, men det ska det ju vara. Så nu är jag bra nöjd och ser återigen fram emot nästa löppass. Det är inplanerat på tisdag innan jobbet. I can’t wait!

 

I övrigt har det varit en bra helg. Igår kväll hade jag lägenheten för mig själv och det firade jag genom att diska, hänga tvätt, äta glass (tofuline med chokladsmak) och titta på So You Think You Can Dance som jag hade spelat in. Sen sov jag bra gott.

 

Jag känner på mig att det kommer bli en bra vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0